söndag 29 april 2012

Glassigt värre...

Hej på er!!

Nej..jag har inte slutat laga mat..länge sedan det kom ngt nytt här..så blir det ibland.
Men här kommer lite smarriga dessertbilder lagom till valborgsmässoafton och 1:a Maj..
Jag gissar att grillen tänds hos många denna helg..vi kommer nog att göra premiären imorgon!
Mums!
Och då är det gott med ngt smarrigt efter eller hur?
Detta gjorde vi för ett tag sedan..min älskade glassmaskin har fått jobba igen..denna gång blev det jordgubbsglass!!
Och den byggde jag ett torn av tillsammans med vitchokladflarn..helt enkelt smält vit choklad som jag bredde ut och lät stelna. Sedan skar jag ut fyrkanter och byggde tornet med glasskulor. Och här får man vara snabb..innan det rasar..haha..

Garnerade med blåbär och jordgubbar..

Hoppas ni blir lite inspirerade av bilderna!

Ikväll blir det fisk på menyn..och ngt nytt så det kommer hamna bilder här sedan!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Lena

1 kommentar:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Lena!
Det såg smarrigt ut, mummmms!:))
Jag har en liten glassmaskin, men har faktiskt inte använt den nån gång!

Tack för din goa kommentar inne hos mig:))

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...