söndag 17 juli 2011

Sparrisbroccoli?

Min man kom igår hem med ngt som heter sparrisbroccoli.

Det visade sig vara broccoli med väldigt långa stjälkar och jösses va nyfiken

jag var på smaken. Jag har alrig hört talas om denna grönsak förr.


Den blev tillbehör till vår fredagsmiddag bestående av fläskfile, vanligt stekt med en massa vitlök på, pommes och chilibearnaise och aioli, tomatsallad och då sparrisbroccoli!


Den var faktiskt jättegod, mer broccoli än sparris, inte mkt sparris alls faktiskt. Men ändå inte direkt broccolismak, mer söt..

Äsch va svårt att förklara..ni får helt enkelt prova själva..

vi kommer definitivt köpa den igen!!


Det var allt för idag!!


Glöm inte kommentera för att delta i min utlottning!!

Alla kommentarer räknas..


Kram på er!!


Lena

3 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Det lät skumt, men gott! Måste testas när jag hittar den. //kram maria

Lindha sa...

Aldrig hört talas om sparrisbroccoli, än mindre sett på bild. Men det verkar ju onekligen som att sparris mer syftar på längden än själva smaken... Får nog försöka testa själv nån gång!!

Fredagsmiddagen ser jättegod ut! Gissar att den var det också!

Kram Lindha

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Har aldrig hört talas om sparrisbroccoli, men det låter gott. Får ta och testa det.
Hoppas er middag smakade gott:)

Ha det nu så gott.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...