måndag 26 december 2011

Pepparkakshuset..

..lite så här efter jul ska jag visa huset vi byggde enligt tradition!

Morfar kommer hit och bygger och vi tjejer dekorerar.


Så här fint blev det..



Massor med godis behövs..


Precision krävs..det svåra varje år är att få till kristyren tycker jag..varför alltid så "rinnig" ?




Huset hade en del skavanker när vi packade upp det..morfar fixade det och vi fick uppgiften att piffa till dessa skavanker..



(vi talar inte högt om att hela baksidan rasade ihop och att huset nu saknar den delen..haha..)

Detta är en hemlis..





man väljer godis noga...





Tillslut blev det såhär fint!!






Vi är sååå nöjda!!






Genast fick huset en inneboende..musen Elisia gjort i skolan..






Tjejerna ser ju belåtna ut...något knasiga miner dock..


Vi brukar sätta ett elektriskt värmeljus i huset för att få lite mer "liv" i det..


-------------------------


Snart ska jag visa vad jag fick i julklapp..ngt jag LÄNGTAT efter och som ikväll är invigt..

Håll utkik..


Ha en bra vecka!


Kram Lena

1 kommentar:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Lena!
Så fint pepparkakshus ni gjort. Barnen ser verkligen nöjda ut:))
Det är några år sedan vi gjorde pepparkakshus. Hoppas du hadde en bra dag på jobbet:)
Väntar med spänning att få se vad du fick i julklapp.

Må så gott, och var rädda omvarann.

Kramizar Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...