torsdag 12 juli 2012

Lila glass..

Tjingeling..

En ny rätt visarjag i afton, denna gång en dessert med guldkant, för visst är det lyxigt att göra egen blåbärsglass med blåbär direkt från skogen!!

Det smakade underbart och glassen gjordes efter rekommenderat recept för glassmaskinen.
Den innehåller ägg, socker, grädde, mjölk och vanilj och blåbär såklart!
Jag hade en bild i huvudet att glassen skulle bli ljusare men den blev mörkt lila och jättesmarrig!!


Jag dekorerade med smultron,, jordgubbar och mynta!


Gillar skålarna med hjärtform från Citygross skarpt..ångrar att jag inte köpte fler.


Igår gjorde jag för första gången en RIKTIG risotto..jag var riktigt nervös..
Den blev så god så god..tyvärr fick jag inte bilden att ge maträtten rättvisa men den kommer iaf endera dagen..
Det blir en del inlägg här nu i semestertider..nu har jag ju tid att "dona" i köket.. :-)

Ha en härlig fredag imorogn..här blir det kalasbakning på schemat!am på er!!

/Lena

2 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Lena!
Åhhh! så gott det såg ut. Jag som älskar blåbärsglass:)) Du är så himla duktig:))

Hoppas nu ni får ett trevligt kalas i morgon, hälsa Elisia och Tess:))

Kramizar Marie

Marita Johansson sa...

Åhhh vad det ser gött ut

Kraaaaaam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...