måndag 25 februari 2013

Riswok från Djakarta..

Heej..

Ibland gäller det att ha ögonen öppna, ett kanonrecept kan finns mitt framför näsan på dig! 
Det gjorde detta, på själva rispaketet faktiskt.
Min man tog sig an detta och bjöd mig då jag varit på spa en hel dag..
Det var kanongott och något vi gärna vill prova igen..tveksamt om barnen skulle gilla det så det får bli en "vuxenrätt"..

Recept..

Tina 200 g räkor.
Koka 3 dl jasminris.
 Skölj och strimla 1 purjolök.
 Skär 2 morötter i tunna strimlor.
 Låt 1 burk minimajs rinna av och skär i mindre bitar.
Fräs purjo, morötter och majs i olja, gärna i en wok eller stor stekpanna.
Vänd ner riset och räkorna i woken, smaksätt medd 1-2 msk sambal oelek.
Strö över 1 dl cashewnötter.
Lätt som en plätt!!

Till detta gjorde jag en dressing på creme fraiche och röd currypasta!


Lycka till i köket!!

Kram Lena

1 kommentar:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Lena!
Så gott det lät:) Skriver som vanligt ner receptet:)) Jag gjorde ju fläskfilé Satay häromdan, och jäklar vilken sting det var i den!
Man behöver inte ta så mycket av currypastan, för den är väl väldigt stark??

Ha en fin dag
Kramizar Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...