torsdag 28 mars 2013

Lyxmiddag...

..enligt mig!!
Detta gjorde vi för ett tag sedan och om jag inte minns helt fel var det alla hjärtans dag!
Inget superavancerat, men attans så gott!!

Det blev, baconlindad fläskfilé, och nu med min makes nya stektermometer får vi perfekt temp på köttet!!
Ugnsrostade potatis och morotsstavar, pepparsås och en helt underbar tomatsallad...
Jag är ju en tok på grönsaker, kan få "cravings" på just detta och vräker gärna i mig spenat, tomater som på bilden..smaksatt med endast flingsalt och citronpeppar, denna krydda jag inte kan vara utan..citronpeppar är den bästa..piggar upp det mesta..


Skölj och slunga med flingsalt och citronpeppar..
Mums!!





Tomater...snart är det dags att odla på balkongen igen..jag längtar!!


Nu stundar påskhelgen..
Vem vet vad vi bjuder på då?
Håll utkik!!

Kram och Glad Påsk alla ni besökare!!!

//Lena

1 kommentar:

Pysseltokiga Marie sa...

Glad Påsk Lena!
Jag älskar baconinlindad fläskfilé:)) Det blir alltid så saftigt och gott:))
Er mat såg sååå mumsig ut, som vanliggt;))

Hoppas nu ni får en skön påsk med mycket god mat och att barnen har piggat på sig:))

Må så gott
Kramizar Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...