söndag 17 april 2011

I vårt köksfönster!

Gokväll!!


Snart är det sommar igen..(ja vi är ju på god väg) och jag ser fram emot att få flytta ut det som numera växer i vårt köksfönster.

Vår balkong brukar bli en oas med grönska och vi får knappt plats..

Men än så länge är ju odlingarna i tillväxtstadie..


Bla favoriten basilika...

Den här roliga tomaten hittade jag ju på ica i höstas, grymt dyr men god och jag tog såklart kärnor av den och...

... här har vi plantorna..idag har de fått smaka på riktigt sol ute på balkongen där det var ca 30 grader i solen..och de har fått större krukor.. Jag fick ju minsann en melon förra året (den trivdes ju ypperligt i köksfönstret) och av den tog jag också kärnor..och de ser idag ut så här..
Jag älskar verkligen att odla eget och det finns inget roligare när man lagar mat och kan hämta det man behöver på balkongen..


Igår gjorde vi en jättegod rätt, jag hade slarvat bort receptet som jag fått av Marie men innan hon han svara på mitt mail hade vi redan improvicerat fram en egen variant på rätten.. (tack ändå Marie, vi ska prova originalreceptet ngn annan dag)


Biler från gårdagens middag kommer i veckan..


Kram på er!!


Lena

1 kommentar:

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Så fina dina plantor har blivit, hoppas du lyckas jättebra med dem, och att de kommer att smaka gott!
Det är verkligen roligt att plantera själv, och sedan få äta av dem:))
Hoppas att maten smakade bra, ska bli kul att få se din egna rätt:)

Ha nu en go dag:)
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...