söndag 8 maj 2011

Dumlekladdkaka!

Hej hallå!!


Här kommer den!


Vet att några väntar på receptet!


Denna gjordes igår och det var en ny variant för mig! Väl värd att prova och den slår alla andra kladdkakor jag lovar!!




Dumlekladdkaka!!


--------------------------


100 g smör/margarin


120 g dumle



2 ägg


1½ dl vetemjöl


3 dl socker


4 msk kakao


1 tsk vaniljsocker


½ tsk salt




Smält smör/margarin i gryta tillsammans med dumlekolorna.


Vispa ägg och socker pösigt.


Blanda mjöl, vaniljsocker, kakao och salt.


Rör ihop alltihop till en smet.




Grädda i ugn 175 grader i 20 min.




Servera väl kyld! (jag ställde vår i frysen en stund)




Vi hade grädde och färska bär till!




Mumsfillibabba!!




Lycka till!!




Lena


9 kommentarer:

Linda sa...

Jag gjorde dajmkladdkaka för några veckor sedan... Kan tänka mig att detta hamnar i ungefär samma klass! :-)

Barbro, Sofie och Karin sa...

Och hur många ägg?

Marita Johansson sa...

Mmmmm verkar riktigt smaskigt.
Vi turas om att baka till jobbet varje onsdag och v.20 är det min tur och nu behöver jag inte fundera på vad jag ska baka : )
Tack för receptet

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Den är säkert jättemumsig, det är ju så gott med dumle. Nu har jag skrivit av receptet, men hur många ägg ska man ha?:)
Ha nu en skön kväll:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Lena sa...

Oj..glömde jag dem?? 2 st...

Lena

Marie Havén sa...

Hej igen Lena!
Då har jag printat ner äggen oxå:)
Godnatt!

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Petra Maria sa...

Mums!!! det här är nog något för mig :O)
Massor av Skogstokiga
bamsekramar
Petra

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Idag var jag och handlade lite mat, och ner i kassen for en dumlepåse:)
Så efter middan blev det dumlekladdkaka:) Oooo, så himla god den var. Familjen och jag hälsar och tackar för receptet!
Nu så får det bli det receptet i framtiden;)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Eva sa...

Så hittade jag din dumlekaka och den kan aldrig vara fel att ha den till kaffet efter maten när jag ska ha barn och barnbarn som middagsgäster. Funderar på att stjäla kycklingreceptet också...låter himla gott.
mvh Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...