onsdag 29 juni 2011

Egen musli....

.....e ju mums!!

Eller eg är det första gången jag gör men det ska bli mums att prova imorgon!!

Har tagit "basmusli" med havregryn och cornflakes...




..och blandat i solroskärnor, russin, torkade tranbär, jumborussin, torkad papaya, torkad melon, torkad ananas, gula russin, nötkärnor av jordnötter, cashewnötter, hasselnötter. och till sist pumpakärnor...




Vad tror ni om det?
Jag är jättenyfiken och det kan ju knappast va annat än gott..och nyttigt!!
Undra om man kan få barnen att äta den här??
Troligen inte..de kommer analysera varenda del av muslin..så det är nog kört!




De senaste dagarna har även innehållit en del "saftande och syltande" som man säger..
Visar en annan dag..

Ps, jag har inte glömt tävlingen, måste bara få tag i det jag vill lotta ut!! :-)

Nu över till den andra bloggen..

Kram på er!!
Lena




1 kommentar:

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Det är så himla gott med egen musli. Din låter jättegod:)
Här får du mitt recept:

2½ dl havregryn
2½ dl rågflingor
1 dl kokos
2½ dl hackade hasselnötter
2½ dl sötmandel

Blanda ihop alla ingredienser

1½ tsk salt
1 1/4 dl rapsolja
1 1/4 dl flytande honung
1 dl kallt vatten

Rör ihop allt och blanda ner i den första blandningen. Rör om allt ordentligt.
Lägg blandningen i en långpanna.
Grädda i ugnen i 150 grader, ca 30 min. Rör runt ofta så det torkar. Det bränns snabbt i slutet.
Låt sedan ligga och torka. Häll upp i någon snygg glasburk.
Man kan lägga i russin oxå om man vill ha det.

Ha nu en skön kväll, och var rädd om dig.

Kramizar
marie.haven@hotmsail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...