söndag 5 juni 2011

Grillat...

...är ju jättegott..dessvärre hade vi lite otur med grillningen i fredags och fick ingen bra glöd, men det blev mat ändå..;-)

Klassiska karréskivor med nypotatis, majs och min lilla specialare som jag tänkte ge er receptet på..nämnligen de supergoda tomaterna ni ser i bild.


Jag tog körsbärstomater och delade på mitten.

Värm upp en stekpanna riktigt hett med olivolja.

Lägg då i tomaterna, lite strimlad röd lök, grovt hackad basilika och timjan.

Fräs runt supersnabbt och smaksätt med ca 1 msk balsamvinäger, 1 msk flytande honung, lite flingsalt och sen for jag över som snabbast med pepparkvarnen.

Detta blev jättegott och passade ypperlligt till det grillade köttet!!


Prova!


Man får va snabb i pannan så det inte blir mos av tomaterna.

Glömde ju visa min salladslåda ute på balkongen, lite smarrig blandsallad växer där och vet ni vad det är för en låda de växer i?
Jo det är en fyrverkerilåda vi hittade en nyårsdag för många år sedan. Jättetjusig i trä så den tog vi till vara.
Perfekt för salladsodling!!




Jag fick frågan i förra inlägget ang den röda basilikan och dess smak, den smakar precis som den vanliga gröna.

Nu ska jag se om jag kan få till lite lunch innan vi ska på fotbollsträning!!

Kram på er!!





2 kommentarer:

Linda sa...

Tack för dagens tips! Du har inte funderat på att starta "Lenas matkasse"? Jag är en given kund... :-)

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Så gott det lät med tomatsalladen. Den måste jag testa.
Idag var vi bjudna på konfirmation med god mat och tårta. Det var jätte trevligt.

Hoppas ni får en trevlig nationaldag:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...