söndag 12 december 2010

3.e advent, lussebak och julskinka!

Detta har vi gjort idag, dagen innan Lucia så det var ju på tiden. Jag hann med att göra några traditionella innan degen försvann, ungarna var kvicka på att sno åt sig den och deras lussebullar var av lite annorlunda slag, de använde pepparkaksformarna och pyntade med mååånga russin.. Vi hade sett en bild i en tidning på några annorlunda utseenden som jag var tvungen att prova...en bläckfisk..

och en krabba...



Sen dök maken upp med en sån här..det tog inte många minuter ínnan den låg i ugnen med griljering på...guud så gott!!!


Och det tredje ljuset tände vi i morse till frukosten...tänk nu är det bara ett kvar...




Ja det var dagens julförberedelser..just det, hittade ett recept på en smarrig kola som jag måste testa ngn dag, givetvis kommer jag visa resultatet här...så håll utkik!
trevlig kväll!!
Kram Lena



5 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Vilka jättefestliga lussekatter !! Och skinka ....så gott !!! Kram mamma

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Vilka smarriga lussekatter.
Bläckfisken och krabban var urläckra. Vad får du alla dina ideér ifrån;)
Och skinkan ser jättegod ut. Vi gör alltid skinkan dagen innan Julafton:) (ugnsbakad)så himla gott:)
Ha nu en fin Lucia dag.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Idag ska jag göra morotssoppan,
ska bli spännande.
Hör av mig igen om resultatet;)
He en fin dag.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Morotssoppan var Suuupergod:)TACK!
Hadde ett gott varmt bröd till,Mums:)
Alla hälsar och bockar.
Jag har precis satt ut formar med vatten i, tänkte jag skulle testa sånadär iskristaller som din Mamma
gjorde:)
Ha en fin kväll.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Lena sa...

Vad roligt att du gillade den!! Den är en favorit hos mig!!
tack för alla dina härliga kommentarer!!

Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...