onsdag 1 december 2010

En award!!

Denna fina award har jag fått till denna blogg av min kära mamma!! Tusen tack!!
Med den följer att man ska berätta 7 saker om sig själv...såååå...
...here we go!! Och temat blir såklart mat...

*mitt matintresse startade tidigt hemma då jag alltid fått hjälpa till, inte så konstigt att jag valde hotell och restaurangutbildningen på gymnasiet. Även om jag numera inte jobbar med detta yrke är jag oerhört glad i att laga mat och tacksam att jag har den utbildningen. Jag lärde mig massor som jag har nytta av hela livet!...

*mina favortisaker i köket är, vår blender av märket Kitchen Aid..svindyr variant som min make fått i julklapp en gång i tiden. den använder vi varje dag! (till smoothies), mixern är svår att klara sig utan, eg är en favorit min gamla glassmakin men har tyvärr lagt bort själva frysblocket så den är inte så användbar för tillfället..vill dock gärna ha en ny!!

*Hittar på mycket recept själv vilket blir klurigt för mig här på bloggen då jag gärna vill skriva recept så att ni besökare kan prova..men älskar att utmana mig själv genom att laga ngt gott på det man har hemma fast man tycker att kylskåpet ekar tomt..det brukar bli riktigt bra ändå!! Prova..

*Min favoritkrydda är citronpeppar..passar till allt enligt mig!

*tycker av ngn anledning inte om lax..!! Har provat masor av ggr och smaken passar mig inte helt enkelt..tycker det ser jättegott ut men ..nä...fast jag ger mig inte..

*Min enda 5:a i skolan..(hmm...nu var det ju ett tag sen det betygsystemet existerade) hade jag i matlagning..vilket jag är väldigt stolt över!

*ett minne (dock inte så kul) från den tiden då jag jobbade på krogen var då en restaurangägare i stan jag jobbade åt som kock/kallskänka en sommar slet kniven ur handen på mig då jag "styckade kött" och sa att kvinnor ska inte hålla på med sånt....då blev jag riktigt förbannad och om jag inte minns fel så brädade jag honom på ngt sätt så han fick tänka om..ja i den branschen finns en del..."speciella" personer.....och än idag hälsar han faktiskt på mig.. .typ 10 år senare så på ngt sätt minns han mig!! hehe...måste vara bra ändå!!!

Det var lite kuriosa om mig!!
Man ska skicka denna award vidare men jag har inte så många matbloggvänner som jag kan ge en award, dock finns en person som är en trogen följare och som jag är mkt glad över och som provar typ alla mina recept vilket är jättekul!! , du är väl värd en award men du har ingen blogg vad jag vet..det är Marie..tack för alla dina kommentarer, du ska veta att jag uppskattar dem oerhört mkt!!

Är du sugen på att anta denna utmaning att skriva om dig själv är du välkommen at göra det, meddela mig gärna så jag får läsa om DIG!!

Det var allt för idag!!
Kram Lena


2 kommentarer:

Maria sa...

Grattis till awarden! Den är du verkligen värd, för du visar och tipsar om så mycket gott!

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Grattis till awarden:)
Du är verkligen värd den,så många
GOA recept du tillfört min familj.
MUMS!
Jag vet inte hur man öppnar en blogg,skulle vara kul att ha en.
Får väl be någon om hjälp.
Jag följer din mammas skapelser oxå,vilken duktig mamma du har,helt suverän:)Idag ska jag göra julpyssel hela dagen,med lite uppehåll för middagen,blir lasagne idag.

Ha nu en underbar dag.Väntar spänt
på nästa goa recept från dig. Tack för att du tycker det är kul att jag följer din blogg:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...