torsdag 2 december 2010

Pasta med fläskfilé!

Ikväll..(som många andra kvällar ) kom jag hem till dukat bord..jag har det onekligen rätt bra..men det blir ju så då jag är hemma sist och ibland rätt sent.
Det luktade kanongott här hemma och det var en ny rätt som var tillagad, av min man..så dagens recept kan jag inte ta på mig äran för..det var jättegott och uppskattas med en ny vardagsrätt. För vi har fastnat i en cirkel om ca 10-15 rätter som återkommer allt för ofta...

Recept:

1 st fläskfile (500 g ungefär)
2 små gula lökar
5 dl matlagningsgrädde
2,5 dl creme fraiche
pepparmix
chiliflingor
salt
vitpeppar

Putsa och skär f-filén i små bitar.
Bryn dem i panna, tillsätt lök som också får bryna med.
Strö över lite pepparmix.
Tillsätt grädde, creme fraiche och låt koka ihop.
Koka ca 15 min.
Tillsätt en aning soya och smaka av med salt och peppar.

Servera med pasta, gärna färsk tagliatelle och grönsallad.

Prova!!!

Det var allt för idag!!
Kram Lena

2 kommentarer:

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Det lät smaskens, vilken go man du har som lagar mat. Min kan, men han jobbar så mycket så det blir jag för det mesta som står för käket.Ska åka till stan en sväng och handla,så det blir din mans recept till i morgon.För ikväll ska gubben och den store sonen(20) äta julbord:) Jag ska vara hemma med den lille grabben(14) så vi ska julpyssla:)
Ha nu en riktigt bra helg med god mat och kanske lite pyssel.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Vilket gott recept,vi har precis käkat.Hälsa till din man och Tacka.
Nu ska jag göra lite julkort och titta samtidigt på skidskyttet:)
Ha en fin helg.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...