lördag 19 februari 2011

Fylld fläskfilé!

Hej på er!!
Äntligen kommer ett nytt recept, har inte orkat sitta så mycket vid datorn i veckan..har varit för trött så därav inga recept. Men nu kommer ett och det är värt att ge sig på!
Fläskfilén är fylld med pepparsalami och riven parmesanost och även lindad i bacon. Jag förstekte den i panna och resten av tiden i ugnen. 200 grader ca 20-30 min.
Till denna supergoda fläskfilé serverade jag klyftpotatis, sparrisstrimlor och morotsjirlanger som jag fräst i citronolivolja och kryddat med citronpeppar och en gräddig rödvinssås.
(morotsjirlanger gör jag med potatisskalaren då jag drar långa jirlanger längs med moroten)
Skyn gjorde jag efter jag stekt filén i samma panna, jag hällde på vatten så man får med alla smaker från pannan, rött vin, buljong, soja, lite socker. Efter det fick koka silade jag av den och tillsatte en skvätt grädde och även en smörklick. Detta gör såsen otroligt blank och fin.


Det blev väldigt gott det här. Salamin och parmesanen var perfekta ihop och smaken var spännande!

Prova!!

Ikväll blir det bland annat potatisgratäng och vad det blir till det får ni se i nästa inlägg...

Nu önskar jag er en härlig lördag!!

Kram Lena


1 kommentar:

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Det där låter ju helsmarrigt. Måste testa detta snart:)
Skär du fläskfilén på längden först,och fyller den?
Idag ska vi käka pastagratäng.

Ha en skön Söndag med din familj.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...