lördag 26 februari 2011

Vitlöksfrästa räkor!

Hej på er!!
Pga datorkrångel har det varit dåligt med nya recept..men nu är jag tillbaka och hoppas kunna läska er med nya goda maträtter!
Det jag visar idag funkar bra som förrätt, tapas eller tilltugg till ngt gott att dricka.
Hetta upp stekpannan ordentligt och häll i citronolivolja, sen tillsatte jag finhackad purjo, paprika och kryddade med citronpeppar, chiliflingor och vitlök. Sist i med räkorna och rör i princip bara runt dem i denna "dressing" och ta bort från värmen. Annars blir de lätt sega.

Prova gärna!!
Lycka till!

Ha en fortsatt trevlig helg!!

Kram Lena

2 kommentarer:

4U2 sa...

Magen vaknade genast till liv!

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Det är så kul att du är tillbaka med din matblogg:)Den rätten verkar superdupergod, det blir att testa inom en snar framtid.
Igår så hadde jag mina föräldrar på middag.Det blev köttfärslimpa(min egen)Till efterätt blev det din gräddiga blåbärspaj Mmmmmm så god den var. Alla hälsar och tackar:))
Hoppas ni får en härlig Söndag.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...