onsdag 1 april 2020

LCHF-Pizza!

Hej!!
Hoppas ni alla mår bra!

Pizza, ngt vi alla äter då och då.. 
Jag som äter Lchf har provat många varianter på bottnar, inte riktigt hittat den "där" bottnen jag fastnat för... provade häromdagen en ny variant som jag hittade på nätet såklart, och jag kan inte hitta sidan..suck..

Mycket nöjd med resultatet och det kändes ändå lite "brödigt" vilket jag eftersträvat..
Ber om ursäkt till upphovsmakaren för att jag inte kan tagga receptet men skriver ut det här..


Pizzabotten Lchf

2 ägg
2 msk olivolja
100 g philadelphiaost
120 g riven ost
1 dl pofiber
1 nypa salt

Knäck äggen i en skål och vispa tills det blir skum, tillsätt resten av ingredienserna och vispa noga så det inte blir några klumpar. Låt stå någon minut för arr svälla ihop.

Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper, rund form ca 0.5 cm tjock.
Förgrädda i 200 grader ca 10 min. Bottnen ska kännas fast och få lite färg.

Sedan är det bara att fylla på med valfria tillbehör-
Jag brukar köra en tomatsås gjord på tomatpuré, lökpulver och grädde.
Gärna parmaskinka, champinjoner, lök, mozzarella, tomater och ruccola, och oregano såklart..

In i ugnen igen tills osten får fin färg..

Ät och njut!



Gillade verkligen denna då den var rätt nära "bröd-känslan..
Den här kommer det bli nästa gång också..

Vi hörs snart igen..

Lycka till i köket..
Kram Lena

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...