lördag 20 november 2010

Fredagsgott!!

Äntligen kommer här ett nytt matinlägg, veckan har varit hektisk och det har inte blivit någon direkt rolig matlagning, det får ju bli så när tiden inte räcker till. Fast jag tycker faktiskt om köttbullar och pasta, köttfärssås och annat superenkelt..
När jag jobbade som kock var det riktig lyxmat eftersom man ofta åt på jobbet blev det mycket oxfilé, fläskfilé och annat och man åt sällan t ex köttbullar och makaroner så när man väl fick det var det lycka!!
Igår hittade vi på denna rätt. Det är fläskytterfilé som vi marinerade själva och till det hade vi hasselbackspotatis, grönsaksfräs och bearnaise. Det blev kanongott. Köttet var perfekt!! I marinaden hade jag chilisås, soya, rött vin, citronpeppar och olivolja..mängderna får man testa sig fram..köttet marinerade vi i en plastpåse i ca 30 min, förstek i stekpanna och kör färdigt i ugnen, 200 grader i ca 20 min. Skär sedan upp i bitar.
Grönsakerna (sockerärtor, paprika och morötter) fräste vi med flytande honung, chiliflingor och flingsalt.
Bearnaisen är köpt så den får ni inget recept på..=)
Prova gärna på...=)
Ha nu en mysig lördagkväll!!
Kram Lena

2 kommentarer:

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Igår bjöd jag min mor och far på middag,jag gjorde den grillade kycklingen och gratinerad bakpotatis med coleslow. Det blev en riktig höjdare. Alla bara njöt.
Tack för receptet:)
Ha en fin söndag.
Kramizar
Marie

Lena sa...

Åh vad roligt att de gillade det!!!!!!
Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...