fredag 5 november 2010

Pasta med räkor!

Detta är ett av våra top-10 recept här hemma. Receptet hittade vi på för ganska många år sen och det blev så gott!!
Recept:
1 påse räkor (liten)
1 gul lök
ca 2 tsk sambal oelek (beroende på hus stark man vill ha den)
ca 150 g gräslöksost
2 pkt kelda citronsås
1 påse färsk pasta
broccoli
Hacka löken. Bryn den i en gryta, tillsätt sambal och ost och rör ihop. Tillsätt citronsåsen och koka upp. Tillsätt räkor precis innan servering så de inte blir sega.
Servera med färsk pasta och broccoli.
Prova!! Och låt mig veta hur det gick!! =)
Jag älskar juice. Det bästa är givetvis färskpressad men det är jag för lat för (unnar mig ngn gång då och då)..har letat efter den perfekta köpejuicen som ändå smakar färskpressad och här har ni den!! Finns på ICA, ngt dyr men supergod!!
Både makens och mitt betyg blir 5/5!!
Glöm inte kommentera om ni vill vara med i utlottningen av tepåsen med Kalmarte. Jag drar en vinnare bland ALLA kommentarer den 14/11!!

Ha nu en mysig helg!!

Kram Lena



5 kommentarer:

Marie Havén sa...

Gokväll i stugan!
Det receptet ska vi testa i helgen.
Låter supersmaskigt. Känner mig så inspirerad just nu(gjorde en gastric bypass i Maj,har gott ner
45kg sen dess)Känns mycket bra.
Min familj gillar dina recept oxå.
Hör av mig när jag testat.
Ha nu en mysig helg med familjen.
Kramizar Marie

gella sa...

Mmm, nu blev jag sugen på en oerhört lättlagad mat! Grilla eller stek lax med citronpeppar och salt, till det kokar man bandpasta som sedan blandas med en massa räkost, räkor och så kan man ha keso så det blir ytterligare saftigt. På med lite dill och så är det klart! Och gott! :)

Lena sa...

Tack för tipset!!! //Lena

Scrapkuben/Johanna sa...

Åh lät smaskigt, tyvärr är inte gubben glad för räkor. Men men...

Har ett annat tips till dig på något vi kallar för "Röd Gryta"

Stek fläskkött och rökt kött (tex prociutto) och slå på vatten, tomatpuré och salt och peppar. Man kan även ha i burkchampinjoner. Låt koka till köttet är mört och slå sen på en skvätt grädde. Mumsigt värre!

Lena sa...

Det lät också gott!! Tack!! Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...