tisdag 9 november 2010

Mosters kassler!!

Detta är ett recept som jag ätit många gånger i min barndom.
Min "moster" lagade det åtskilliga gånger och det är supergott!! Vi gör det ofta hemma och alla tycker jättemycket om det!!
Det är lätt..kolla bilderna nedan!!Ingredienserna, DOCK ska inte matlagningsgrädde användas..det ska vara vispgrädde..varför ser ni längre ner!!
Smörj en ugnsfast form, skiva löken..och lägg i botten!


Skiva kassler och lägg över..



Och här ser ni varför vispgrädde är nödvändigt..det blir svårt att få till detta "fluff" annars. Vispa 1 brk creme fraiche, 5 dl vispgrädde så det blir fast "skum"..smaksätt med chilisås..ca 2-3 dl, lite slat, vitpeppar och jag brukar ha en aning cayennepeppar!
Häll över kasslern.



In i ugnen, 225 grader i ca 15 min. Servera med potatis eller ris och varma grönsaker!
Lycka till!!
Kram Lena





3 kommentarer:

Marie Havén sa...

Hej Lena!
Det är jättegott.Jag brukar göra nästan lika dant. Fast jag har inte haft creme fraiche,ska ta det nästa gång så blir det ännu bättre.
I veckan ska jag göra grilladkyckling med potatisen.
Familjen tycker det är spännande att testa nya rätter. Blir ju annars det "vanliga".
Tack för att du delar med dig.
Kramizar:)
Marie Havén.

Marie Havén sa...

Hej igen Lena!
Nu har vi testat kasslern med creme fraiche, det blev supergott.
Så nu blir det ditt recept i fortsättningen.Ha det gott:)
Kramizar
Marie Havén.

Susanne sa...

Detta ser fantastiskt gott ut... det måste jag bara prova.
Kramizar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...