söndag 5 september 2010

Kantareller!!

Hej och välkomna till denna nya blogg!!
Jag har länge funderat på att starta en sån här blogg där jag och förhoppningsvis mina övriga familjemedlemmar delar med sig av våra favoritrecept och matupplevelser! Vi är många i vår familj och jag vet att det finns massor av goda recept bland oss..
Här kommer att förekomma allt som går att äta, mat, bakverk, sylt och saft..ja det mesta som är ätbart! Jag kommer dela in recepten och inläggen i kategorier så att man lätt kan söka efter den sortens mat man letar efter.
Bloggens första inlägg kommer handla om dessa godingar! Vi var ute i de smålänska skogarna idag, jag, min man, mina barn och min mamma och de var inte helt lätta att hitta men det blev iallafall tillräckligt för två härliga mackor.
Många av dem var ynkligt små men lika goda som de stora..detta är dagens skörd!


De hamnade i stekpannan med smör lite salt och en aning gräslök.


Resultatet blev så här, kantareller på rostbröd, som jag rostade i ugnen på 150 grader ett par minuter bara.

Det var ljuvligt gott som ni förstår. Barnen gillade det dock inte.Tror inte jag var så förtjust i dem när jag var liten heller.
Detta ska bli jättekul och hoppas ni hänger på och kollar vad vi lagar för gott framöver!!
//Lena





2 kommentarer:

Maria sa...

Grattis till din nya blogg!
Mat är trevligt och gott och det är alltid kul att få lite nya idéer. Ibland är det verkligen idétorka på matsedelsfronten. Ser fram emot att få ta del av ditt matskapande!
Kram, Maria

Ciza Patricia sa...

Grattis till nya bloggen!
Det ska bli kul att följa även denna.
Tips på mat är ju aldrig fel. Och det är inte fel om recepten kommer upp också så att fler kan laga maten. :)

Kram
Ciza Patricia
http://pysseldags.blogg.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...